SEMINÁŘE ORGANIZOVANÉ INSTITUTEM

Jak vybrat školu pro Vaše dítě?

Krátce načrtneme rozdíly mezi jednotlivými přístupy (Montessori, Waldorf, Začít spolu, svobodné školy,..) a povíme si, jak jsou v ČR daleko – v Praze i v regionech. Ukážeme si výhody a nevýhody soukromých, státních a neoficiálních komunitních škol – jak jsou drahé, nakolik jsou stabilní či svobodné.

Cílem semináře je, abyste jednak odcházeli s pocitem, že si dokážete odpovědět na otázku „Jaká škola je vhodná pro moje dítě a moji rodinu?“ a jednak věděli, co všechno je třeba udělat pro to, aby se do vytoužené školy Vaše dítě dostalo.

V závěru semináře si představíme některé konkrétní školy v Praze i okolí.

Intuitivní hry pro děti, dospívající i dospělé

Intuitivní hry a cvičení vyvinuté švédským hudebníkem a pedagogem Pärem Ahlbomem, zakladatelem školy Solvik, vás určitě osvěží. Při těchto hrách a cvičeních rozvíjíme intuitivní vnímání rytmu a času, prostoru a lidí kolem nás. Učí nás duchapřítomnosti, ale i spontánnosti. Zažíváme, jaké to je, pokoušet se o něco, co nám nejde. Intenzivně vnímáme jak radost, tak smutek či strach. Snažíme se být přítomní tady a teď, ve svém těle a ve svých pocitech. Učí nás nebát se dělat chyby, přijímat sebe takovými, jakými jsme.

 

 

Děti a technologie

Jaký vliv má zacházení s technologiemi na zdravý vývoj dětí? Jak obrazovky vnímají samotné děti? Co se v nich odehrává? Jak připravit děti na stále digitálnější svět? Kolik hodin týdně by měly trávit s obrazovkou? Jak vysvětlit dětem, že už je čas počítač vypnout? Jak závislost na technologiích mění naši společnost i nás samotné? Proč jsou děti již odmalička přitahovány technologiemi? Co lze udělat, aby tváří v tvář obrazovkám nepřišly o lidský pohled na svět? Jak se mohou rodiče vyrovnat s permanentním používáním technologií během puberty? Neztratí se děti v rozmanitých sítích, o jejichž zákoutích a nebezpečích my sami máme jen nejasná tušení?

Jak zdravě a bezpečně žít v digitálním světě? Jak pozorovat vlastní děti hrající si v kyberprostoru s klidem a důvěrou? A o tom, že děti to zvládnou, když to zvládneme my.

 

Jak učit a nevyhořet

Jak si zachovat otevřenost a nadšení? Jak reagovat na věci, které nás ve škole štvou? Jak vnitřně zpracovávat tlaky, které se na nás hrnou ze všech stran? Kdy má smysl bojovat a kdy ne? Jak komunikovat své požadavky a prosby směrem k žákům, rodičům a vedení tak, abychom se nedostávali do neustálých konfliktů? Co dělat, když už v konfliktu jsme? Jak se chovat k dětem, aby nám dodávaly energii?